Verstop jij nog iets voor God?

ananias en saffiraAfgelopen zaterdag hadden we een gezellige clubochtend! Er werd een verhaal uit de bijbel verteld over de tijd net nadat Jezus naar de hemel was gegaan. Er geloofden elke dag meer mensen in Hem en op een dag verkocht een gelovige een stuk land en gaf het geld ervan aan de leerlingen van Jezus. Zij konden het uitdelen aan de arme mensen. Iedereen praatte erover! Dat wilden Ananias en Safira ook: dat iedereen over hen zou praten dat zij zoveel geld gingen geven. Ze verkochten daarom een stuk land, maar toen Ananias met een zak vol geld thuis kwam, gingen ze toch aarzelen. Met de geld konden ze namelijk ook heel veel andere dingen doen! Bijvoorbeeld een stuk aan hun huis bouwen. Of een paar dieren kopen.

Ze gingen daarom stiekem de helft van het geld in een potje stoppen en dat zelf houden. De andere helft brachten ze naar de leerlingen van Jezus. Ze deden alleen alsof dit al het geld was wat ze voor het stuk land gekregen hadden. Ze logen tegen de discipelen, maar vooral ook tegen God. God kent je echter helemaal, Hij weet wat je denkt en ook wat je stiekem doet. En God vertelde aan Petrus dat Ananias en Safira niet eerlijk waren. Voor straf stierven ze allebei. Een ernstig verhaal! Gelukkig mochten we ook vertellen dat als we niet eerlijk zijn of als we andere zonden doen, we dit moeten belijden aan God en dat hij onze zonden dan wil vergeven.


We maakten een knutsel met schelpen. Er stond een tekst op: verstop jij nog iets voor God? Het is goed om hier elke avond over na te denken en als je iets verstopt hebt, om dit dan eerlijk te vertellen en te vragen om vergeving!
De volgende keer is het de laatste clubochtend voor de zomervakantie. We gaan patat eten! Iedereen is welk om om 10.30u in het Praethuys!

22 6 2024 1

 

Afdrukken E-mail